Απο τον Ντάβαρη Αθανάσιο, υπεύθυνο στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης
Είναι αρκετοί οι υποψήφιοι τεχνολογικής κατεύθυνσης που αντιμετωπίζουν με φόβο το συγκεκριμένο μάθημα, κυρίως για τους εξής λόγους:
Είναι αρκετοί οι υποψήφιοι τεχνολογικής κατεύθυνσης που αντιμετωπίζουν με φόβο το συγκεκριμένο μάθημα, κυρίως για τους εξής λόγους:
·
Είναι θεωρητικής μορφής και
περιλαμβάνει έννοιες , ορισμένες από τις οποίες
είναι δυσνόητες και ανεπαρκώς αναλυμένες από τους συγγραφείς.
·
Οι περισσότεροι από τους μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης, είναι
εξοικειωμένοι με μαθήματα από τις θετικές επιστήμες (μαθηματικά, φυσική,
χημεία) και λιγότερο με μαθήματα που έχουν θεωρητική χροιά.
Στο Εργαστήρι Έξυπνης
Μάθησης παρέχουμε λύσεις για όσους μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης έχουν
επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα, προκειμένου να τους δώσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα
σε σχέση με άλλους συνυποψήφιους . Οι
λύσεις αφορούν τους 3 κρίσιμους τομείς για την επιτυχία στις Πανελλαδικές
εξετάσεις:
- Κατανόηση κειμένου
- Απομνημόνευση γνώσεων
- Ανάκληση των γνώσεων από τη μνήμη, την ώρα της γραπτής εξέτασης.
Οι 3 τομείς είναι
αλληλοεξαρτώμενοι και υπάρχει μια αλυσιδωτή πορεία που ξεκινά από τον 1ο
τομέα, περνά από το 2ο και καταλήγει στον 3ο. Χωρίς
κατανόηση του κειμένου, η απομνημόνευση καθίσταται πολύ δύσκολη , και χωρίς την
απομνημόνευση, η προσπάθεια ανάκλησης
των πληροφοριών την ώρα της εξέτασης, γίνεται εξίσου δύσκολη. Πώς άλλωστε να
ανακαλέσεις από τη μνήμη σου κάτι που δεν το έχεις αποθηκεύσει σωστά σε αυτήν;
Συμβουλεύουμε λοιπόν
τους υποψήφιους φοιτητές, να ακολουθήσουν την αλυσιδωτή αυτή πορεία και να μην
ξεκινούν να αποστηθίζουν το κείμενο χωρίς να το έχουν κατανοήσει. Κάνουν διπλό
και τριπλό κόπο! Μία από τις στρατηγικές που βοηθά πολλούς μαθητές στην
κατανόηση , είναι στρατηγική της παραγωγής ερωτήσεων προς τον εαυτό τους. Ο
μαθητής ουσιαστικά κατασκευάζει διάφορες ερωτήσεις γύρω από αυτό που μελετά
(ιδίως για ότι τον δυσκολεύει) και στη συνέχεια προσπαθεί να απαντήσει μόνος
του στις ερωτήσεις που δημιούργησε.
Μια ακόμα στρατηγική που συμβάλλει στην καλύτερη
επεξεργασία των δεδομένων του κειμένου και στις
απαντήσεις στις κατασκευασμένες από το μαθητή ερωτήσεις, είναι η χρήση
νοητικών εικόνων. Ο μαθητής μελετά προσεκτικά το κείμενο και φτιάχνει με το νού
του πιθανές εικόνες που σχετίζονται με όσα μελετά. Για παράδειγμα, καθώς μελετά
για τις 3 ενέργειες της παραγωγικής
λειτουργίας των επιχειρήσεων (επεξεργασία υλικών, χρήση και συντήρηση
μηχανημάτων, έλεγχος ποιότητας προϊόντος) , μπορεί κάλλιστα να φέρει στο νου
του την εικόνα από ένα εργοστάσιο
αναψυκτικών, και να θεωρήσει πολύ φυσικό να υπάρχουν αυτές οι 3 ενέργειες στα
πλαίσια της παραγωγικής λειτουργίας ενός εργοστασίου.
Με καινοτόμες
στρατηγικές σαν τις προαναφερθείσες, και πολλές άλλες τις οποίες γνωρίζουμε και
παρέχουμε στο Φιλολογικό και Οικονομικό Φροντιστήριο Ιωαννίδης Άρης
/Ντανοπούλου – Ιωαννίδου Όλγα , σε αποκλειστική συνεργασία με το Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης, ο μαθητής
καταφέρνει να κατανοήσει, να απομνημονεύσει, και να ανακαλέσει πληροφορίες και φυσικά, να γράψει πάρα πολύ καλά ή άριστα στις Πανελλήνιες
εξετάσεις στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου