ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ...


Ι. ΠΕΙΘΩ      ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ

 


Σελ. 12
:   Επίκληση στη λογική –( επιχειρήματα-τεκμήρια)

 

                             ΕΙΔΗ   ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ

 

Σελ. 13:        ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ: παραγωγικοί ,

                                                                                επαγωγικοί, αναλογικοί

 

Σελ. 14:       ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ: κατηγορικοί,

                                                                                υποθετικοί, διαζευκτικοί

Σελ. 15: Σύγκριση συλλογισμού με κείμενο που περιέχει συλλογισμό(επιχειρήματα)

Σελ. 16: Εγκυρότητα, αλήθεια, ορθότητα επιχειρήματος

Σελ. 18: Βοηθητικά στοιχεία για την αξιολόγηση

Σελ. 21:Παραλογικοί συλλογισμοί

Σελ. 24: ΘΕΜΑ: Παιδεία (ανώτατη) – προβλήματα

Σελ. 27: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ : 3Ο  → (βελάκι)  [πρόβλημα, θέση, επιχειρήματα…]

              ΘΕΜΑ: Διάκριση χειρωνακτικής- πνευματικής εργασίας 6ο, 7ο → (βελάκι) 

               ΘΕΜΑ: Νέοι κατάρτιση και επάγγελμα  7ο → (βελάκι) 

Σελ. 31: ΘΕΜΑ: Βία : Αδικείν ή αδικείσθαι 1ο → (βελάκι) 

              ΘΕΜΑ: Ηγετικές ικανότητες ανδρών – γυναικών 2ο → (βελάκι)    ρατσισμός

              ΘΕΜΑ: Μαθητές πνευματικά προνομιούχοι 2ο → (βελάκι) 

Σελ. 31: ΘΕΜΑ: Τροχαία ατυχήματα / οδηγική συμπεριφορά

Σελ. 31: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ : Αντιτιθέμενες απόψεις

              ΘΕΜΑ:  Ανθρώπινα δικαιώματα ( υλικό: σελ. 39, οι τρεις γενιές δικαιωμάτων)

Σελ. 40 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ : Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης

              ΘΕΜΑ: Οικουμενική διακήρυξη και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες

              ΘΕΜΑ: Ρόλος του Ο.Η.Ε

              ΘΕΜΑ: Ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων ( Γιατροί χωρίς σύνορα, διεθνής αμνηστία, Greenpeace)

              ΘΕΜΑ: Περιβάλλον – Διακήρυξη του Ρίο…

Σελ. 41 : Επίκληση στο συναίσθημα

Σελ. 43 : Επίκληση στο ήθος του πομπού

Σελ. 44 : Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου

Σελ. 45 : Επίκληση στην αυθεντία




Α. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Σελ. 53 : → (βελάκι)  Μέσα – τεχνικές διαφημιστικής πειθούς

             ΘΕΜΑ: Γλώσσα και διαφήμιση

Σελ. 57: → (βελάκι)  Αθέμιτη – παραπλανητική διαφήμιση

             ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ηθική

             ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ιδεολογική εξάρτηση (στις υποανάπτυκτες χώρες)

 




Γ. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΛΟΓΟ


 


Σελ. 68 :      Στόχοι  - χαρακτηριστικά του πολιτικού λόγου

Σελ. 75 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Επίκληση στην αυθεντία

Σελ. 76: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  συνώνυμα ( παραλλαγή,  αντώνυμα / ομόρριζα )

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  φράσεις με ονοματικά σύνολα

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  να εξηγήσετε τις φράσεις

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  να χρησιμοποιήσετε σε φράσεις τις λέξεις

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  να διακρίνετε τη σημασιολογική διαφορά των σύνθετων (παραλλαγή, κλιμάκωση)

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  να χρησιμοποιήσετε σε φράσεις τις λέξεις …  με διαφορετικές σημασίες ( πολυσημία λέξεων)

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  λέξεις με μεταφορική / κυριολεκτική σημασία/ χρήση

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  σημασιολογική διαφορά λέξεων

Σελ. 77 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  μετατροπή ονοματικών συνόλων σε ρηματικές φράσεις

               ΘΕΜΑ: Ελλάδα – Ευρώπη : Σχολεία, προγράμματα

Σελ. 78 : ΘΕΜΑ: Ρατσισμός

Σελ. 79 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Αξιολόγηση επιχειρήματος

               ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Ανασκευή επιχειρήματος

Σελ. 80: ΘΕΜΑ : Προπαγάνδα, παθητικοί δέκτες

Σελ. 83 : ΘΕΜΑ : Πόλεμος και ειρήνη

              : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Χαρακτηριστικά του πολιτικού λόγου

 




Δ. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΛΟΓΟ

 

Σελ. 84 :      Χαρακτηριστικά του επιστημονικού λόγου

               ΘΕΜΑ : Θανατική ποινή ( στην πρώτη παράγραφο του κειμένου πολλά επιχειρήματα – άλλα επιχειρήματα στις σελίδες 86 – 90 – στη σελίδα 90 δύο θέματα σχετικά με τη θανατική ποινή )

Σελ. 85 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Διαφορετική παραγραφοποίηση

Σελ. 86 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Διαφορετικός επίλογος

Σελ. 85 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  ειδικές λέξεις / ειδικό λεξιλόγιο

Σελ. 95 : ΘΕΜΑ: Ανθρωπική αρχή

Σελ. 98 : ΘΕΜΑ: Η επιστήμη και ο ρόλος της στην κοινωνία – ουδετερότητα της επιστήμης – κίνδυνοι και προοπτικές – ο ρόλος του επιστήμονα

            : Τύποι θεμάτων στην υποσημείωση : Ημερολόγιο, επιστολή, άρθρο…

 

 

 

 

ΔΟΚΙΜΙΟ



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ



Σελ. 109 : Ορισμός – χαρακτηριστικά …

                 Δοκίμιο και πραγματεία…

Σελ. 111 :      Δοκίμιο στοχασμού και πειθούς

Σελ. 113  : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Ποιο είναι το νόημα της φράσης

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)  Ποιο είναι το θέμα του κειμένου , η άποψη… η πρόταση (του συγγραφέα), τα μέσα πειθούς (που χρησιμοποιεί ο δοκιμιογράφος…)

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Τεχνική των ερωτήσεων ( τι επιτυγχάνεται )

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χρήση παρενθέσεων( τι επιτυγχάνεται )

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση α ΄ πληθυντικού προσώπου ( τι επιτυγχάνεται )

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση ευθέος λόγου( τι επιτυγχάνεται )

Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση α ΄ πληθυντικού προσώπου ( τι επιτυγχάνεται )

Σελ. 117 :ΘΕΜΑ : Δύναμη της μάζας – κοινωνικός κομφορμισμός

Σελ. 120 : Δοκίμιο και διδαχή

Σελ. 123 : ΘΕΜΑ :  Ο μηχανισμός του εξανδραποδισμού

Σελ. 131 : Η γλώσσα του δοκιμίου

Σελ. 132 : Η οργάνωση του δοκιμίου

Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Τουρισμός – «σύγχρονη  τουριστοκρατία»

Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Παράδοση

Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Μνημεία

Σελ. 137 : Δοκίμιο και ημερολόγιο , ομιλία , συνομιλία

Σελ. 137 : ΘΕΜΑ : Σχολεία και μνημεία

Σελ. 154 : Δοκίμιο και επιστολή – ο εξομολογητικός τόνος στο δοκίμιο

Σελ. 154 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) : Στην παράγραφο … ο συγγραφέας χρησιμοποιεί μια παρομοίωση : Να εντοπίσετε τα σκέλη.. , να σχολιάσετε τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται…, τι επιτυγχάνεται…

Σελ. 155 :ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χρήση άνω τελείας ( τι επιτυγχάνεται)

Σελ. 155 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι) « Παραδεγμένα στο σχολείο ή στην κοινωνία – συμμόρφωση ή αντίδραση; »

Σελ. 155 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  «Ελευθερία του γραπτού λόγου στο σχολείο»

Σελ. 162 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Διάγραμμα δοκιμίου ( βλέπε σελίδα 284)

Σελ. 162 : ΤΥΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ → (βελάκι): Να γράψετε δοκίμιο με διάθεση μάλλον χιουμοριστική

Σελ. 166 : Άρθρο

Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  « Η γυναίκα έχει υιοθετήσει αρκετά από τα χαρακτηριστικά …»

Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι) « πώς διαφοροποιούνται οι αντιδράσεις του θεατή…»

(αθλητισμός – ψυχαγωγία – διασκέδαση)

Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  ομαδικά αθλήματα

Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  εμπειρίες από μορφές ομαδικής ψυχαγωγίας

Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  μορφή ψυχαγωγίας που σας συνεπαίρνει

Σελ. 171 : Άρθρο και δοκίμιο

Σελ. 174 : ΘΕΜΑ : Μνημεία , χώροι πολιτισμού και εμπόριο / διαφήμιση

Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Να σχολιάσετε τον τίτλο, να γράψετε έναν άλλο τίτλο

Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Να ανασκευάσετε τα επιχειρήματα

Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ο αρθρογράφος χρησιμοποιεί συχνά δύο συνώνυμες… π.χ. αισθητική / καλλιτεχνική…

Σελ. 175 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  Καταλήψεις – Ευθανασία : επιχειρήματα δύο πλευρών με προσπάθεια ανασκευής

Σελ. 176 : ΘΕΜΑ : Λαϊκότητα και λαϊκισμός

Σελ. 177 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Με ποια μέθοδος γίνεται η διασάφηση των εννοιών Λαϊκότητα και λαϊκισμός

Σελ. 177 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ποια είναι η βασική μέθοδος που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στην ανάπτυξη του κειμένου του

Σελ. 178 : ΘΕΜΑ : Κλωνοποίηση – ανάπτυξη βιοτεχνολογίας

Σελ. 181 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χρήση εισαγωγικών

Σελ. 181 : Να συνοψίσεις την άποψη του συγγραφέα

Σελ. 183 - 199 : Πληροφορική – Νέες τεχνολογίες : πληροφορική και εκπαίδευση- Ανισότητες- Αξιοπιστία – πνευματική ιδιοκτησία – σχέσεις ανθρώπων – μουσεία – ηλεκρονικό εμπόριο – ελεύθερος χρόνος – internet στο δημόσιο

Σελ. 201 : Επιφυλλίδα

Σελ. 204 : ΘΕΜΑ :Μητρικός θηλασμός – εργαζόμενες μητέρες – ισότιμη γονεϊκή ευθύνη

Σελ.205 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Μετατροπή ελλειπτικού λόγου σε αναλυτικότερο…

Σελ. 206 : ΘΕΜΑ → (βελάκι) : Αισθανθήκατε να σας επιβάλλουν ως καθήκον ως καθήκον κάτι που θα μπορούσε να είναι χαρά ή δημιουργία

 

 




ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

 


Σελ. 214 – 217 : Όλη η ενότητα περιληπτικά

Σελ. 242 :   Ανθρωπισμός

Σελ. 243:      Εθνισμός

                     Εθνικισμός

Σελ. 243 : ΘΕΜΑ: Εθνικισμός και καθολικός άνθρωπος

Σελ. 252 : ΘΕΜΑ: Μεσσιανισμός

 

 

 


( ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ)

ΘΕΩΡΊΑ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉ

 

Σελ. 282 – 283 : Παράδειγμα ανάλυσης

Σελ. 284           : Διάγραμμα

Σελ.285 – 287  : Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου

 

 

 

 


Από τους Θεματικούς κύκλους

 

(Σε συσχετισμό με τα θέματα που περιέχει το βιβλίο έκθεσης έκφρασης της Γ ΄ Λυκείου αναφέρονται , όπου υπάρχουν, οι αντίστοιχες σελίδες από το βιβλίο των θεματικών κύκλων. Στη συνέχεια προτείνονται ένα ή δύο κείμενα)

 

1. (Σελ. 24 του σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Παιδεία (ανώτατη) – προβλήματα)

Σελ 271-289 των θεματικών κύκλων

Η αισθητική παιδεία του Ελληνικού λαού – σελ. 278

Η φυσιογνωμία του δασκάλου – σελ. 285

 

2. (Σελ. 27 του σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Διάκριση χειρωνακτικής- πνευματικής εργασίας 6ο, 7ο → (βελάκι) 

    ΘΕΜΑ: Νέοι κατάρτιση και επάγγελμα  7ο → (βελάκι)

Σελ.211 – 229 των θεματικών κύκλων

Εργασία και αργία- σελ.214

Η ανάγκη και το κριτήριο του επαγγελματικού προσανατολισμού – σελ.214

 

3. (Σελ. 31 του σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Βία : Αδικείν ή αδικείσθαι 1ο → (βελάκι) 

    ΘΕΜΑ: Ηγετικές ικανότητες ανδρών – γυναικών 2ο → (βελάκι)    ρατσισμός

    ΘΕΜΑ: Μαθητές πνευματικά προνομιούχοι 2ο → (βελάκι)

     Σελ. 78 : ΘΕΜΑ: Ρατσισμός

Σελ.321 –247 των θεματικών κύκλων

Η πικρή γνωριμία με τι ρατσισμό- σελ. 322

Οι ρίζες του μίσους – σελ. 244

 

4. (Σελ. 31 του σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ του σχολικού βιβλίου:  Ανθρώπινα δικαιώματα)

 Σελ. 380- 391 των θεματικών κύκλων

Γράμμα απ’ τη φυλακή για τους Ευρωπαίους- σελ. 388

 

5. (Σελ. 45 : ΘΕΜΑ: Περιβάλλον)

Σελ. 327- 346 των θεματικών κύκλων

Ο καραγκιόζης οικολόγος – σελ. 335

 

6.( Σελ. 53  ΘΕΜΑ: Γλώσσα και διαφήμιση

             ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ηθική

             ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ιδεολογική εξάρτηση (στις υποανάπτυκτες χώρες)

Σελ. 191-209 των θεματικών κύκλων

Σελ.203. Διαφήμιση και βία

Σελ.208. Τα παιδιά στόχος των διαφημιστών

 

7. (Σελ. 77 : ΘΕΜΑ: Ελλάδα – Ευρώπη : Σχολεία, προγράμματα)

Σελ. 453-473  των θεματικών κύκλων

Ελληνισμός και Ευρώπη- σελ. 470

 

8. (Σελ. 80: ΘΕΜΑ : Προπαγάνδα, παθητικοί δέκτες)

Από τους θεματικούς  κύκλους

Η γλώσσα της εξουσίας- σελ. 24

 

9.( Σελ. 83 : ΘΕΜΑ : Πόλεμος και ειρήνη )

Από τους θεματικούς  κύκλους

Ο στρατιώτης του LA CIOTAT – σελ. – 397

Η νέα ιδεολογία του πολέμου – σελ.399

 

10. (Σελ. 98 : ΘΕΜΑ: Η επιστήμη και ο ρόλος της στην κοινωνία)

Σελ. 347 -377  των θεματικών κύκλων

Το τίμημα της προόδου- σελ. 360

Οι αρχηγοί κρατών ερωτούν τους επιστήμονες – σελ. 370

 

11.( Σελ. 117 :ΘΕΜΑ : Δύναμη της μάζας – κοινωνικός κομφορμισμός)

Σελ. 426-430 των θεματικών κύκλων

Η σκλαβιά του ψεύδους- σελ. 427

 

12. (Σελ. 123 : ΘΕΜΑ :  Ο μηχανισμός του εξανδραποδισμού)

Σελ. 192-202 των θεματικών κύκλων

«Αφθονία» και οι σύγχρονες όψεις της απανθρωποποίησης – σελ. 196

Ο αλλοτριωμένος καταναλωτής – σελ. 199

 

13. (Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Τουρισμός – «σύγχρονη  τουριστοκρατία)

Σελ. 311-325  των θεματικών κύκλων

Homo turisticus – σελ. 316

Ο εκμαυλισμός της Καλλίστης- σελ.319

 

14. (Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Παράδοση )

Σελ. 439-451 των θεματικών κύκλων

Παράδοση και μοναξιά- σελ.443

Η σχέση μας με την παράδοση – 450

 

15.( Σελ. 136 : ΘΕΜΑ : Μνημεία

       Σελ. 137 : ΘΕΜΑ : Σχολεία και μνημεία)

Σελ. 174 : ΘΕΜΑ : Μνημεία , χώροι πολιτισμού και εμπόριο / διαφήμιση

Σελ. 291-309 των θεματικών κύκλων

Η σημασία των αρχαίων μνημείων και η διαφύλαξή τους – σελ.308

 

16. ( Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι) « πώς διαφοροποιούνται οι αντιδράσεις του θεατή…»

(αθλητισμός – ψυχαγωγία – διασκέδαση)

Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  ομαδικά αθλήματα

Σελ. 99-117 των θεματικών κύκλων

Το ομαδικό παιχνίδι- 103

Οι αντάρτες των γηπέδων-115

 

 

17. (Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  εμπειρίες από μορφές ομαδικής ψυχαγωγίας)

Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι)  μορφή ψυχαγωγίας που σας συνεπαίρνει

Από τους θεματικούς  κύκλους

Έλληνες ο πιο ξενύχτης λαός … - 94

 

18. Σελ. 178 : ΘΕΜΑ : Κλωνοποίηση – ανάπτυξη βιοτεχνολογίας

Από τους θεματικούς  κύκλους

Η ψευδής κληρονομιά της Ντόλη – σελ. 354

 

 

19. ( Σελ. 183 - 199 : Πληροφορική – Νέες τεχνολογίες : πληροφορική και εκπαίδευση- Ανισότητες- Αξιοπιστία – πνευματική ιδιοκτησία – σχέσεις ανθρώπων – μουσεία – ηλεκτρονικό εμπόριο – ελεύθερος χρόνος – internet στο δημόσιο )

Από τους θεματικούς  κύκλους

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές… - σελ.357

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου