ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Να παρουσιάσετε τις
ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρείτε ανάμεσα στους στόχους που έθεταν
και στις κοινωνικές τάξεις που απευθύνονταν οι Φιλελεύθεροι και τα
Αντιβενιζελικά κόμματα.
Απαντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 89-90: «Στόχευε … Πολιτειακό ζήτημα δεν έθεσε».
σελ. 90-92:
«Η κυβέρνηση Βενιζέλου … κάθε άλλο κόμμα».
σελ.
92-93: «2. Τα αντιβενιζελικά κόμματα».
2. Να αναφερθείτε στη
δημιουργία, τους στόχους και την εξέλιξη των αριστερών κομμάτων στην Ελλάδα
κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.
Απαντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 93: «3. Τα αριστερά κόμματα».
σελ.
97: «5. Το Σοσιαλιστικό κόμμα».
3. Πώς κρίνετε τον τρόπο με τον
οποίο οι ελληνικές κυβερνήσεις αντιμετώπισαν το προσφυγικό ρεύμα την περίοδο
1914-1920;
Απαντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 138: «Η Ελλάδα αντέδρασε … τον Οκτώβριο του 1914».
σελ.
139-140: «Παράλληλα … την επανεγκατάστασή τους».
σελ. 139: «Συνολικά
… Αργοσαρωνικού».
σελ.
140-143: «3. Η περίθαλψη (1914 – 1922)».
«Η παλιννόστηση».
4. Να αναφερθείτε στα προσφυγικά
ρεύματα που κατέφθασαν στην Ελλάδα από τη Βουλγαρία τις δύο πρώτες δεκαετίες
του 20ου αιώνα.
Απαντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 137: «Οι πρώτοι Έλληνες … (Μακεδονικός Αγώνας)».
σελ.
140: « Το Νοέμβριο του 1919 … της συνθήκης».
5. Ποιοι φορείς (κρατικοί και
μη) χειρίστηκαν το ζήτημα της αποκατάστασης των προσφύγων αλλά και της
ανταλλαγής των πληθυσμών κατά την περίοδο 1914-1930;
Απαντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 139-160.
Συνοπτικά:
Μικτή Επιτροπή (1914.
Υπηρεσία Ανοικοδομήσεως Ανατ. Μακεδονίας
Οργανισμός
Ανώτατη Διεύθυνσις
Περιθάλψεως
Πατριωτικό Ίδρυμα
Πατριαρχική Επιτροπή
Υπηρεσία Παλιννοστήσεως και
Περιθάλψεως
Υπουργείο Περιθάλψεως
Ταμείο Περιθάλψεως
Προσφύγων
Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής
(1923)
Επιτροπή Αποκαταστάσεως
Προσφύγων (ΕΑΠ)
Υπουργείο Πρόνοιας &
Αντιλήψεως
Υπουργείο Γεωργίας
Αγροτική Τράπεζα
Γενική Διεύθυνση
Ανταλλαγής Πληθυσμών
Γραφεία Ανταλλαγής
Πληθυσμών
Εθνική Τράπεζα
Ανώτατο Συμβούλιο
Πρωτοβάθμιες &
Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Εκτίμησης.
6. Να αναφέρετε τις
διπλωματικές πράξεις που υπέγραψε η Ελλάδα από το 1918-1930 σχετικά με το
προσφυγικό ζήτημα.
Απάντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 140: «Συνθήκη Νεϊγύ».
σελ.
149-152:»3. Η σύμβαση της Λοζάνης…»
σελ. 161: «Σύμβαση Άγκυρας
«Συμφωνία Αθηνών»
«Συμφωνία
Άγκυρας»
«Σύμφωνο φιλίας, ουδετερότητας & διαιτησίας»
«Πρωτόκολλο για τον περιορισμό των ναυτικών εξοπλισμών»
«Σύμβαση εμπορίου, εγκατάστασης & ναυτιλίας».
7. Ποια ήταν η στάση της
Ελληνικής Κυβέρνησης απέναντι στο Κρητικό ζήτημα από το 1905-1912.
Απάντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 213: «Το βασιλικό περιβάλλον…στήριζαν ανοιχτά»
σελ.216: «6. Η κατάλυση της Αρμοστείας στην Κρήτη»
σελ.
218-219: «Λίγους μήνες…12 Οκτωβρίου 1912»
8. Να παρουσιάσετε τις
αντιδράσεις των μεγάλων Δυνάμεων στο Κρητικό Ζήτημα από το 1905-1910.
Απάντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 213: «Οι Μεγάλες Δυνάμεις…προς τους επαναστάτες»
σελ.214-215: «Η κρίση μετατοπίστηκε …γαλήνης στην Κρήτη»
σελ. 216: «Η παρουσία των ξένων στρατευμάτων…της νήσου»
σελ. 218: «Παρά τις έντονες…στον ιστό της».
9. Να καταγράψετε τις ενέργειες
του μητροπολίτη Τραπεζούντας Χρυσάνθου γι δημιουργία Ποντιακής Δημοκρατίας.
Απάντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 205-251: «Η κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου…του λαού
σας»
σελ.251-252: «Παράλληλα…με τους Έλληνες»
10. Τι γνωρίζετε για την οικονομική
και πνευματική ανάπτυξη της Τραπεζούντας από τον 17ο – 20ο
αιώνα.
Απάντ:
Σχολικό βιβλίο σελ. 248: «Φροντιστήριο Τραπεζούντας»
«Ελληνικό Τυπογραφείο Τραπεζούντας»
σελ.246: «Η
κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή …Πόντου"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου