Ι.
ΠΕΙΘΩ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ
Σελ. 12:
Επίκληση στη λογική –( επιχειρήματα-τεκμήρια)
ΕΙΔΗ
ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ
Σελ.
13: ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ
ΝΟΥ: παραγωγικοί ,
επαγωγικοί, αναλογικοί
Σελ. 14:
ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ:
κατηγορικοί,
υποθετικοί, διαζευκτικοί
Σελ. 15: Σύγκριση
συλλογισμού με κείμενο που περιέχει συλλογισμό(επιχειρήματα)
Σελ. 16: Εγκυρότητα,
αλήθεια, ορθότητα επιχειρήματος
Σελ. 18: Βοηθητικά
στοιχεία για την αξιολόγηση
Σελ. 21:Παραλογικοί
συλλογισμοί
Σελ. 24: ΘΕΜΑ: Παιδεία
(ανώτατη) – προβλήματα
Σελ. 27: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
: 3Ο → (βελάκι) [πρόβλημα, θέση, επιχειρήματα…]
ΘΕΜΑ: Διάκριση χειρωνακτικής- πνευματικής εργασίας 6ο, 7ο
→ (βελάκι)
ΘΕΜΑ: Νέοι κατάρτιση και επάγγελμα 7ο → (βελάκι)
Σελ. 31: ΘΕΜΑ: Βία :
Αδικείν ή αδικείσθαι 1ο → (βελάκι)
ΘΕΜΑ: Ηγετικές ικανότητες ανδρών – γυναικών 2ο →
(βελάκι) ρατσισμός
ΘΕΜΑ: Μαθητές πνευματικά προνομιούχοι 2ο → (βελάκι)
Σελ. 31: ΘΕΜΑ: Τροχαία
ατυχήματα / οδηγική συμπεριφορά
Σελ. 31: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
: Αντιτιθέμενες απόψεις
ΘΕΜΑ: Ανθρώπινα δικαιώματα ( υλικό: σελ. 39, οι τρεις γενιές δικαιωμάτων)
Σελ. 40 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
: Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
ΘΕΜΑ: Οικουμενική διακήρυξη και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες
ΘΕΜΑ: Ρόλος του Ο.Η.Ε
ΘΕΜΑ: Ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων ( Γιατροί χωρίς σύνορα, διεθνής
αμνηστία, Greenpeace)
ΘΕΜΑ: Περιβάλλον – Διακήρυξη του Ρίο…
Σελ. 41 : Επίκληση στο συναίσθημα
Σελ. 43 : Επίκληση στο ήθος του πομπού
Σελ. 44 : Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου
Σελ. 45 : Επίκληση στην αυθεντία
Α. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σελ. 53 : → (βελάκι) Μέσα – τεχνικές διαφημιστικής πειθούς
ΘΕΜΑ: Γλώσσα και διαφήμιση
Σελ. 57: →
(βελάκι) Αθέμιτη – παραπλανητική διαφήμιση
ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ηθική
ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ιδεολογική εξάρτηση (στις υποανάπτυκτες χώρες)
Γ. Η
ΠΕΙΘΩ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΛΟΓΟ
Σελ. 68 : Στόχοι - χαρακτηριστικά του
πολιτικού λόγου
Σελ. 75 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
– Επίκληση στην αυθεντία
Σελ. 76: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) συνώνυμα ( παραλλαγή, αντώνυμα / ομόρριζα )
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) φράσεις με ονοματικά σύνολα
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) να εξηγήσετε τις φράσεις
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) να
χρησιμοποιήσετε σε φράσεις τις λέξεις
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) να διακρίνετε τη σημασιολογική διαφορά των
σύνθετων (παραλλαγή, κλιμάκωση)
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) να χρησιμοποιήσετε σε φράσεις τις λέξεις
… με διαφορετικές σημασίες ( πολυσημία λέξεων)
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) λέξεις με μεταφορική / κυριολεκτική σημασία/
χρήση
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) σημασιολογική διαφορά λέξεων
Σελ. 77 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) μετατροπή ονοματικών συνόλων σε ρηματικές φράσεις
ΘΕΜΑ: Ελλάδα – Ευρώπη : Σχολεία, προγράμματα
Σελ. 78 : ΘΕΜΑ:
Ρατσισμός
Σελ. 79 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) Αξιολόγηση επιχειρήματος
ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ανασκευή επιχειρήματος
Σελ. 80: ΘΕΜΑ :
Προπαγάνδα, παθητικοί δέκτες
Σελ. 83 : ΘΕΜΑ :
Πόλεμος και ειρήνη
: ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χαρακτηριστικά του πολιτικού λόγου
Δ. Η
ΠΕΙΘΩ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΛΟΓΟ
Σελ. 84
: Χαρακτηριστικά του επιστημονικού λόγου
ΘΕΜΑ : Θανατική ποινή ( στην πρώτη παράγραφο του κειμένου πολλά επιχειρήματα –
άλλα επιχειρήματα στις σελίδες 86 – 90 – στη σελίδα 90 δύο θέματα σχετικά με τη
θανατική ποινή )
Σελ. 85 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) Διαφορετική παραγραφοποίηση
Σελ. 86 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) Διαφορετικός επίλογος
Σελ. 85 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) ειδικές λέξεις / ειδικό λεξιλόγιο
Σελ. 95 : ΘΕΜΑ:
Ανθρωπική αρχή
Σελ. 98 : ΘΕΜΑ: Η
επιστήμη και ο ρόλος της στην κοινωνία – ουδετερότητα της επιστήμης – κίνδυνοι
και προοπτικές – ο ρόλος του επιστήμονα
: Τύποι θεμάτων στην υποσημείωση : Ημερολόγιο, επιστολή, άρθρο…
ΔΟΚΙΜΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΣΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ
Σελ. 109 : Ορισμός – χαρακτηριστικά …
Δοκίμιο και πραγματεία…
Σελ. 111
: Δοκίμιο στοχασμού και πειθούς
Σελ. 113 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ποιο είναι το νόημα της φράσης
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ποιο είναι το θέμα του κειμένου , η άποψη… η πρόταση
(του συγγραφέα), τα μέσα πειθούς (που χρησιμοποιεί ο δοκιμιογράφος…)
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Τεχνική των ερωτήσεων ( τι επιτυγχάνεται )
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χρήση παρενθέσεων( τι επιτυγχάνεται )
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση α ΄ πληθυντικού προσώπου ( τι επιτυγχάνεται )
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση ευθέος λόγου( τι επιτυγχάνεται )
Σελ. 117 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι)Χρήση α ΄ πληθυντικού προσώπου ( τι επιτυγχάνεται )
Σελ. 117 :ΘΕΜΑ : Δύναμη
της μάζας – κοινωνικός κομφορμισμός
Σελ. 120 : Δοκίμιο και
διδαχή
Σελ. 123 : ΘΕΜΑ :
Ο μηχανισμός του εξανδραποδισμού
Σελ. 131 : Η γλώσσα του
δοκιμίου
Σελ. 132 : Η οργάνωση
του δοκιμίου
Σελ. 136 : ΘΕΜΑ :
Τουρισμός – «σύγχρονη τουριστοκρατία»
Σελ. 136 : ΘΕΜΑ :
Παράδοση
Σελ. 136 : ΘΕΜΑ :
Μνημεία
Σελ. 137 : Δοκίμιο και
ημερολόγιο , ομιλία , συνομιλία
Σελ. 137 : ΘΕΜΑ :
Σχολεία και μνημεία
Σελ. 154 : Δοκίμιο και
επιστολή – ο εξομολογητικός τόνος στο δοκίμιο
Σελ. 154 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) : Στην παράγραφο … ο συγγραφέας χρησιμοποιεί μια παρομοίωση
: Να εντοπίσετε τα σκέλη.. , να σχολιάσετε τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται…, τι
επιτυγχάνεται…
Σελ. 155 :ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) Χρήση άνω τελείας ( τι επιτυγχάνεται)
Σελ. 155 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) « Παραδεγμένα στο σχολείο ή στην κοινωνία – συμμόρφωση ή αντίδραση; »
Σελ. 155 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) «Ελευθερία του γραπτού λόγου στο σχολείο»
Σελ. 162 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Διάγραμμα δοκιμίου ( βλέπε σελίδα 284)
Σελ. 162 : ΤΥΠΟΣ
ΘΕΜΑΤΟΣ → (βελάκι): Να γράψετε δοκίμιο με διάθεση μάλλον χιουμοριστική
Σελ. 166 : Άρθρο
Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) « Η γυναίκα έχει υιοθετήσει αρκετά από τα χαρακτηριστικά …»
Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) « πώς διαφοροποιούνται οι αντιδράσεις του θεατή…»
(αθλητισμός – ψυχαγωγία
– διασκέδαση)
Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) ομαδικά αθλήματα
Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) εμπειρίες από μορφές ομαδικής ψυχαγωγίας
Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) μορφή ψυχαγωγίας που σας συνεπαίρνει
Σελ. 171 : Άρθρο και
δοκίμιο
Σελ. 174 : ΘΕΜΑ :
Μνημεία , χώροι πολιτισμού και εμπόριο / διαφήμιση
Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Να σχολιάσετε τον τίτλο, να γράψετε έναν άλλο τίτλο
Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Να ανασκευάσετε τα επιχειρήματα
Σελ. 175 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ο αρθρογράφος χρησιμοποιεί συχνά δύο συνώνυμες… π.χ.
αισθητική / καλλιτεχνική…
Σελ. 175 : ΘΕΜΑ : →
(βελάκι) Καταλήψεις – Ευθανασία : επιχειρήματα δύο πλευρών με προσπάθεια
ανασκευής
Σελ. 176 : ΘΕΜΑ :
Λαϊκότητα και λαϊκισμός
Σελ. 177 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Με ποια μέθοδος γίνεται η διασάφηση των εννοιών Λαϊκότητα
και λαϊκισμός
Σελ. 177 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Ποια είναι η βασική μέθοδος που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας
στην ανάπτυξη του κειμένου του
Σελ. 178 : ΘΕΜΑ :
Κλωνοποίηση – ανάπτυξη βιοτεχνολογίας
Σελ. 181 : ΤΥΠΟΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ → (βελάκι) Χρήση εισαγωγικών
Σελ. 181 : Να
συνοψίσεις την άποψη του συγγραφέα
Σελ. 183 - 199 :
Πληροφορική – Νέες τεχνολογίες : πληροφορική και εκπαίδευση- Ανισότητες-
Αξιοπιστία – πνευματική ιδιοκτησία – σχέσεις ανθρώπων – μουσεία – ηλεκρονικό
εμπόριο – ελεύθερος χρόνος – internet στο δημόσιο
Σελ. 201 : Επιφυλλίδα
Σελ. 204 : ΘΕΜΑ
:Μητρικός θηλασμός – εργαζόμενες μητέρες – ισότιμη γονεϊκή ευθύνη
Σελ.205 : ΤΥΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
→ (βελάκι) Μετατροπή ελλειπτικού λόγου σε αναλυτικότερο…
Σελ. 206 : ΘΕΜΑ →
(βελάκι) : Αισθανθήκατε να σας επιβάλλουν ως καθήκον ως καθήκον κάτι που θα
μπορούσε να είναι χαρά ή δημιουργία
ΔΙΚΑΙΟΣ
ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
Σελ. 214 – 217 : Όλη η ενότητα περιληπτικά
Σελ. 242 :
Ανθρωπισμός
Σελ.
243: Εθνισμός
Εθνικισμός
Σελ. 243 : ΘΕΜΑ:
Εθνικισμός και καθολικός άνθρωπος
Σελ. 252 : ΘΕΜΑ:
Μεσσιανισμός
(
ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ)
ΘΕΩΡΊΑ
ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉ
Σελ. 282 – 283 :
Παράδειγμα ανάλυσης
Σελ.
284 : Διάγραμμα
Σελ.285 – 287 :
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
Από τους
Θεματικούς κύκλους
(Σε συσχετισμό με τα θέματα που
περιέχει το βιβλίο έκθεσης έκφρασης της Γ ΄ Λυκείου αναφέρονται , όπου
υπάρχουν, οι αντίστοιχες σελίδες από το βιβλίο των θεματικών κύκλων. Στη
συνέχεια προτείνονται ένα ή δύο κείμενα)
1.
(Σελ. 24 του σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Παιδεία (ανώτατη) – προβλήματα)
Σελ 271-289 των θεματικών κύκλων
Η αισθητική παιδεία του Ελληνικού λαού – σελ. 278
Η φυσιογνωμία του δασκάλου – σελ. 285
2. (Σελ. 27 του
σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Διάκριση χειρωνακτικής- πνευματικής εργασίας 6ο,
7ο → (βελάκι)
ΘΕΜΑ: Νέοι κατάρτιση και
επάγγελμα 7ο → (βελάκι)
Σελ.211 – 229 των θεματικών κύκλων
Εργασία και αργία- σελ.214
Η ανάγκη και το κριτήριο του επαγγελματικού
προσανατολισμού – σελ.214
3. (Σελ. 31 του
σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ: Βία : Αδικείν ή αδικείσθαι 1ο →
(βελάκι)
ΘΕΜΑ: Ηγετικές ικανότητες ανδρών –
γυναικών 2ο → (βελάκι) ρατσισμός
ΘΕΜΑ: Μαθητές πνευματικά προνομιούχοι
2ο → (βελάκι)
Σελ. 78 : ΘΕΜΑ: Ρατσισμός
Σελ.321 –247 των θεματικών κύκλων
Η πικρή γνωριμία με τι ρατσισμό- σελ. 322
Οι ρίζες του μίσους – σελ. 244
4. (Σελ. 31 του
σχολικού βιβλίου: ΘΕΜΑ του σχολικού βιβλίου: Ανθρώπινα δικαιώματα)
Σελ. 380- 391 των θεματικών κύκλων
Γράμμα απ’ τη φυλακή για τους Ευρωπαίους- σελ. 388
5. (Σελ. 45 : ΘΕΜΑ:
Περιβάλλον)
Σελ. 327- 346 των θεματικών κύκλων
Ο καραγκιόζης οικολόγος – σελ. 335
6.( Σελ. 53
ΘΕΜΑ: Γλώσσα και διαφήμιση
ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ηθική
ΘΕΜΑ: Διαφήμιση και ιδεολογική εξάρτηση (στις υποανάπτυκτες χώρες)
Σελ. 191-209 των θεματικών κύκλων
Σελ.203. Διαφήμιση και βία
Σελ.208. Τα παιδιά στόχος των διαφημιστών
7. (Σελ. 77 : ΘΕΜΑ:
Ελλάδα – Ευρώπη : Σχολεία, προγράμματα)
Σελ. 453-473 των θεματικών κύκλων
Ελληνισμός και Ευρώπη- σελ. 470
8. (Σελ. 80: ΘΕΜΑ
: Προπαγάνδα, παθητικοί δέκτες)
Από τους θεματικούς κύκλους
Η γλώσσα της εξουσίας- σελ. 24
9.( Σελ. 83 : ΘΕΜΑ
: Πόλεμος και ειρήνη )
Από τους θεματικούς κύκλους
Ο στρατιώτης του LA CIOTAT – σελ. – 397
Η νέα ιδεολογία του πολέμου – σελ.399
10. (Σελ. 98 :
ΘΕΜΑ: Η επιστήμη και ο ρόλος της στην κοινωνία)
Σελ. 347 -377 των θεματικών κύκλων
Το τίμημα της προόδου- σελ. 360
Οι αρχηγοί κρατών ερωτούν τους επιστήμονες – σελ. 370
11.( Σελ. 117
:ΘΕΜΑ : Δύναμη της μάζας – κοινωνικός κομφορμισμός)
Σελ. 426-430 των θεματικών κύκλων
Η σκλαβιά του ψεύδους- σελ. 427
12. (Σελ. 123 :
ΘΕΜΑ : Ο μηχανισμός του εξανδραποδισμού)
Σελ. 192-202 των θεματικών κύκλων
«Αφθονία» και οι σύγχρονες όψεις της απανθρωποποίησης –
σελ. 196
Ο αλλοτριωμένος καταναλωτής – σελ. 199
13. (Σελ. 136 :
ΘΕΜΑ : Τουρισμός – «σύγχρονη τουριστοκρατία)
Σελ. 311-325 των θεματικών κύκλων
Homo turisticus – σελ. 316
Ο εκμαυλισμός της Καλλίστης- σελ.319
14. (Σελ. 136 :
ΘΕΜΑ : Παράδοση )
Σελ. 439-451 των θεματικών κύκλων
Παράδοση και μοναξιά- σελ.443
Η σχέση μας με την παράδοση – 450
15.( Σελ. 136 :
ΘΕΜΑ : Μνημεία
Σελ. 137 : ΘΕΜΑ :
Σχολεία και μνημεία)
Σελ. 174 : ΘΕΜΑ : Μνημεία , χώροι πολιτισμού και εμπόριο
/ διαφήμιση
Σελ. 291-309 των θεματικών κύκλων
Η σημασία των αρχαίων μνημείων και η διαφύλαξή τους –
σελ.308
16. ( Σελ. 169 :
ΘΕΜΑ : → (βελάκι) « πώς διαφοροποιούνται οι αντιδράσεις του θεατή…»
(αθλητισμός – ψυχαγωγία – διασκέδαση)
Σελ. 169 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι) ομαδικά αθλήματα
Σελ. 99-117 των θεματικών κύκλων
Το ομαδικό παιχνίδι- 103
Οι αντάρτες των γηπέδων-115
17. (Σελ. 170 :
ΘΕΜΑ : → (βελάκι) εμπειρίες από μορφές ομαδικής ψυχαγωγίας)
Σελ. 170 : ΘΕΜΑ : → (βελάκι) μορφή ψυχαγωγίας που
σας συνεπαίρνει
Από τους θεματικούς κύκλους
Έλληνες ο πιο ξενύχτης λαός … - 94
18. Σελ. 178 :
ΘΕΜΑ : Κλωνοποίηση – ανάπτυξη βιοτεχνολογίας
Από τους θεματικούς κύκλους
Η ψευδής κληρονομιά της Ντόλη – σελ. 354
19. ( Σελ. 183 -
199 : Πληροφορική – Νέες τεχνολογίες : πληροφορική και εκπαίδευση- Ανισότητες-
Αξιοπιστία – πνευματική ιδιοκτησία – σχέσεις ανθρώπων – μουσεία – ηλεκτρονικό
εμπόριο – ελεύθερος χρόνος – internet
στο δημόσιο )
Από τους θεματικούς κύκλους
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές… - σελ.357
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου