ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Μ.Ε.

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΑΡΗΣ

ΝΤΑΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΟΛΓΑ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές, καλωσορίσατε στη σελίδα του φροντιστηρίου μας. Στόχος μας η καλύτερη δυνατή επικοινωνία μαζί σας και η διαρκής ενημέρωση για όλα όσα αφορούν τη λειτουργία και τις παροχές του φροντιστηρίου μας

Στο Φροντιστήριό μας προετοιμάζουμε τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές. Η απόλυτη εξειδίκευσή μας στο χώρο των φιλολογικών και οικονομικών μαθημάτων, καθώς και η πολυετής πείρα μας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, θέτουν από νωρίς τις βάσεις της επιτυχίας και διευκολύνουν τη δουλειά του υποψηφίου.

Άλλωστε, οι επιτυχίες μιλάνε για εμάς: με εισακτέους στα τμήματα στρατιωτικών σχολών, όπως ΣΣΑΣ Νομικής, ΣΣΑΣ Οικονομικών, ΣΜΥ, στις παραγωγικές σχολές των Αξιωματικών και Αστυφυλάκων ΕΛ.ΑΣ, Πυροσβεστικής, αλλά και στα υψηλής ζήτησης Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας όπως η Νομική, Φιλολογία, Παιδαγωγικά Τμήματα, Αγγλική Φιλολογία, Ψυχολογία και Οικονομικά Τμήματα, αποδεικνύουμε τη σκληρή μας δουλειά.

Το Φροντιστήριό μας άλλωστε είναι και πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο της UNICERT (σύγχρονου Φορέα Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού, πιστοποιημένου από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και διαπιστευμένου από τον Ε.ΣΥ.Δ, τα πιστοποιητικά του οποίου αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για προσλήψεις στο ελληνικό δημόσιο και διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π.), αποκλειστικού αντιπροσώπου του Πανεπιστημίου FREDERICK της Κύπρου ( με έδρα τη Λευκωσία, ενώ σχολές και τμήματα λειτουργούν και στη Λεμεσό), το οποίο προσφέρει στον ελλαδικό χώρο προγράμματα σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης – εξ αποστάσεως) ομοταγή με τα ελληνικά ΑΕΙ, αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ( Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης), με έξι (6) σχολές που καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Επίσημες γλώσσες του Πανεπιστημίου είναι η Ελληνική και η Αγγλική) για την προώθηση των προγραμμάτων σπουδών του σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).

Κατανοώντας ταυτόχρονα την οικονομική συγκυρία, το φροντιστήριο μας στέκεται δίπλα στην ελληνική οικογένεια με αίσθημα ευθύνης, αναπροσαρμόζοντας τα δίδακτρα του στο πνεύμα της κρίσης και υιοθετώντας προνομιακή τιμολογιακή πολιτική για ειδικές ομάδες μαθητών (όπως έκπτωση διδάκτρων για ανέργους, πολύτεκνους, αδέλφια, μαθητές εκτός Βόλου, εγγραφή δύο μαθητών…) και επιβραβεύοντας την αριστεία (έκπτωση σε αριστούχους).

Ως μέλος του Συλλόγου Φροντιστών Μαγνησίας και της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος) συμμετέχουμε κάθε χρόνο στα Πανελλαδικά Διαγωνίσματα Προσομοίωσης για όλες τις τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, μέσω ειδικών διαγνωστικών τεστ εντάσσουμε το μαθητή – τρια σε τμήμα ανάλογα με τις δυνατότητές του. Παρέχουμε οργανωμένο υλικό μέσω προσωπικών σημειώσεων αλλά και εκδόσεων Schooltime. gr ως επιστημονικοί συνεργάτες του site.

ü Ομοιογενή τμήματα

ü Δωρεάν έκτακτες ώρες διδασκαλίας

ü Σύγχρονα εποπτικά μέσα

ü Εβδομαδιαία προγραμματισμένα υποχρεωτικά διαγωνίσματα

ü Συνεχής ενημέρωση γονέων για τις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών

Βόλος, Τοπάλη 15 (με Δημητριάδος)

Τηλ. Επικοινωνίας: 2421-0-23227 / 6976796234

Υπεύθυνοι σπουδών: Ιωαννίδης Άρης, Φιλόλογος,

Ντανοπούλου – Ιωαννίδου Όλγα

olgantanopoulou@yahoo.gr.

(Facebook, Iωαννίδης Άρης)

Τα «κλειδιά» του άριστα στην Έκθεση

Το υψηλότερο εμπόδιο που καλούνται να ξεπεράσουν οι υποψήφιοι και των τριών κατευθύνσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι η παραγωγή κειμένου-έκθεσης που από φέτος θα βαθμολογείται με 40 (από 50 που ίσχυε) μονάδες στο σύνολο των 100. Ας σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο μάθημα οι αριστούχοι αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση, ενώ περίπου το 1/3 των υποψηφίων βρίσκεται στο υπόγειο της βαθμολογίας (0-9,9).
Η τρίτη ερώτηση, λοιπόν, για την παραγωγή κειμένου, ζητεί την ανάπτυξη των απόψεων των μαθητών με στόχο «να ασκηθούν στο να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν με επιτυχία το ανάλογο επίπεδο λόγου σε κάθε περίσταση επικοινωνίας». Ορίζεται το είδος του κειμένου, ο δέκτης του, ο σκοπός του και έτσι οι μαθητές αντιλαμβάνονται το επίπεδο του ύφους που θα χρησιμοποιήσουν.

Πώς βαθμολογείται
Ένα «καλό» κείμενο βαθμολογείται από:
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ (0-20). Επαρκής ανάπτυξη, ενότητα, τεκμηρίωση με πειστικά επιχειρήματα, πρωτοτυπία ιδεών.
ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ-ΕΚΦΡΑΣΗ (0-20). α). Διάρθρωση των σκέψεων-αρχιτεκτονική του κειμένου (λογική αλληλουχία, συνοχή, πειστική κατάταξη επιχειρημάτων, αποτελεσματική διάκριση παραγράφων, προοδευτική αποκάλυψη της προσωπικής θέσης, πρωτοτυπία). β). Χρήση της γλώσσας (σαφήνεια, ακρίβεια, λεκτικός-εκφραστικός πλούτος, τήρηση γραμματικο-συντακτικών κανόνων, σωστή χρήση σημείων στίξης, μορφή) γ). Καταλληλότητα ύφους αποτελεσματικότητα του κειμένου (επιλογή της κατάλληλης «γλώσσας» ανάλογα με την περίσταση και το είδος του κειμένου).
Είδη θεμάτων
Οι βασικότερες συνθήκες επικοινωνίας στις οποίες καλούνται να προσαρμόσουν την έκθεσή τους οι μαθητές είναι:
ΟΜΙΛΙΑ: (Παρουσίαση ενός θέματος στην τάξη, σε σχολική εκδήλωση, σε εκδηλώσεις φορέων, στη Βουλή των Εφήβων κ.ά.)
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: (Με οικεία πρόσωπα του στενού και ευρύτερου περιβάλλοντος, συμμετοχή σε εκπομπές.)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ: (Σε διάφορα «επίσημα» πρόσωπα και δημόσιους φορείς για τη λύση ενός προβλήματος.)
ΑΡΘΡΟ-ΔΟΚΙΜΙΟ ΠΕΙΘΟΥΣ: (Σε σχολική εφημερίδα, στον Τύπο, σε σχολική ή κοινωνική εκδήλωση.)

Πρακτικές οδηγίες
1. Η προσφώνηση στον πρόλογο διαμορφώνεται ανάλογα με το είδος του επικοινωνιακού λόγου και τον δέκτη. Στην Ομιλία: Αγαπητοί συμμαθητές/καθηγητές, Κυρίες και κύριοι κ.λ.π.
Στην Επιστολή: Αξιότιμε κύριε, Κύριε υπουργέ/πρόεδρε. Στη Συζήτηση ή στο Άρθρο/Δοκίμιο Πειθούς: Δεν χρειάζεται προσφώνηση. Χρησιμοποιούμε β ενικό ή πληθυντικό πρόσωπο ή και α πληθυντικό ανάλογα με την περίσταση.
2. Το κείμενο δεν πρέπει να έχει έντονο υποκειμενικό χαρακτήρα. Συνήθως ο πομπός εκπροσωπεί συμμαθητές, μέλη συλλόγου, κατοίκους μιας περιοχής, τους νέους κ.λ.π.
3. Η έμφαση δίδεται στην επιχειρηματολογία και τεκμηρίωση των απόψεων που διανθίζονται με εκφράσεις-δείκτες της συγκεκριμένης επικοινωνιακής ανάγκης. (Θα ήθελα να αναφερθώ, Επισημαίνω ότι, Θεωρώ χρέος μου να τονίσω, Στόχος μας να ευαισθητοποιήσουμε, Εύκολα θα μπορούσαμε να αντικρούσουμε τον ισχυρισμό, Ας θυμηθούμε, Σκεφτείτε, Αναλογιστείτε κ.λ.π.).
4. Η επιχειρηματολογία και η τεκμηρίωση ακολουθούν τις βασικές δομές του λόγου: Δομή κειμένου (πρόλογο/κύριο θέμα/επίλογος). Δομή παραγράφου (θεματική περίοδος/λεπτομέρειες/κατακλείδα (προαιρετικά). Φροντίζουμε για: Ενότητα-συνοχή-αλληλουχία.
5. Το ύφος επιβάλλεται να διαθέτει αμεσότητα, ζωντάνια, παραστατικότητα, χωρίς όμως πεζολογία και ιδιώματα του προφορικού λόγου (π.χ. νεολαιίστικη αργκό).
6. Η ομιλία έχει πιο επίσημο ύφος από τη συζήτηση, όπως και η επιστολή σε δημόσιο φορέα συγκριτικά με το άρθρο μιας σχολικής εφημερίδας.
7. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχήματα λόγου, που αποφεύγονται στην παραδοσιακή «έκθεση ιδεών» (μεταφορές, παρομοιώσεις, ρητορικές ερωτήσεις) χωρίς, πάντως, υπερβολές.
8. Με τα σχήματα αυτά αξιοποιείται η βιωματική χρήση της γλώσσας και γίνεται επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη: χιούμορ, ειρωνεία, κολακεία, αίσθημα ευθύνης, χρέους κ.λπ.
ΛΑΘΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ
Η αδυναμία κατανόησης των ζητουμένων, κυρίως, αλλά και του είδους του επιβαλλόμενου επικοινωνιακού λόγου οδηγούν σε σοβαρά λάθη, όπως:
1 Η προβολή μιας φανερά παράλογης ή ακαθόριστης θέσης.
2 Η έλλειψη προσπάθειας για λογική τεκμηρίωση μιας ορθής θέσης.
3 Η εκφραστική φτώχεια που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.
4 Η απεραντολογία με επαναλήψεις νοημάτων.
5 Η εκφραστική ανομοιομορφία, η φλυαρία, ο ρητορισμός, ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος.
6 Η μη ορθή χρήση των σημείων στίξης, οι συχνές διαγραφές λέξεων, οι μουντζούρες.
7 Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.
8 Η κυκλική πορεία στην ανάπτυξη που την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις και «αναμασήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου