ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Μ.Ε.

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΑΡΗΣ

ΝΤΑΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΟΛΓΑ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές, καλωσορίσατε στη σελίδα του φροντιστηρίου μας. Στόχος μας η καλύτερη δυνατή επικοινωνία μαζί σας και η διαρκής ενημέρωση για όλα όσα αφορούν τη λειτουργία και τις παροχές του φροντιστηρίου μας

Στο Φροντιστήριό μας προετοιμάζουμε τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές. Η απόλυτη εξειδίκευσή μας στο χώρο των φιλολογικών και οικονομικών μαθημάτων, καθώς και η πολυετής πείρα μας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, θέτουν από νωρίς τις βάσεις της επιτυχίας και διευκολύνουν τη δουλειά του υποψηφίου.

Άλλωστε, οι επιτυχίες μιλάνε για εμάς: με εισακτέους στα τμήματα στρατιωτικών σχολών, όπως ΣΣΑΣ Νομικής, ΣΣΑΣ Οικονομικών, ΣΜΥ, στις παραγωγικές σχολές των Αξιωματικών και Αστυφυλάκων ΕΛ.ΑΣ, Πυροσβεστικής, αλλά και στα υψηλής ζήτησης Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας όπως η Νομική, Φιλολογία, Παιδαγωγικά Τμήματα, Αγγλική Φιλολογία, Ψυχολογία και Οικονομικά Τμήματα, αποδεικνύουμε τη σκληρή μας δουλειά.

Το Φροντιστήριό μας άλλωστε είναι και πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο της UNICERT (σύγχρονου Φορέα Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού, πιστοποιημένου από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και διαπιστευμένου από τον Ε.ΣΥ.Δ, τα πιστοποιητικά του οποίου αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για προσλήψεις στο ελληνικό δημόσιο και διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π.), αποκλειστικού αντιπροσώπου του Πανεπιστημίου FREDERICK της Κύπρου ( με έδρα τη Λευκωσία, ενώ σχολές και τμήματα λειτουργούν και στη Λεμεσό), το οποίο προσφέρει στον ελλαδικό χώρο προγράμματα σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης – εξ αποστάσεως) ομοταγή με τα ελληνικά ΑΕΙ, αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ( Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης), με έξι (6) σχολές που καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Επίσημες γλώσσες του Πανεπιστημίου είναι η Ελληνική και η Αγγλική) για την προώθηση των προγραμμάτων σπουδών του σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).

Κατανοώντας ταυτόχρονα την οικονομική συγκυρία, το φροντιστήριο μας στέκεται δίπλα στην ελληνική οικογένεια με αίσθημα ευθύνης, αναπροσαρμόζοντας τα δίδακτρα του στο πνεύμα της κρίσης και υιοθετώντας προνομιακή τιμολογιακή πολιτική για ειδικές ομάδες μαθητών (όπως έκπτωση διδάκτρων για ανέργους, πολύτεκνους, αδέλφια, μαθητές εκτός Βόλου, εγγραφή δύο μαθητών…) και επιβραβεύοντας την αριστεία (έκπτωση σε αριστούχους).

Ως μέλος του Συλλόγου Φροντιστών Μαγνησίας και της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος) συμμετέχουμε κάθε χρόνο στα Πανελλαδικά Διαγωνίσματα Προσομοίωσης για όλες τις τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, μέσω ειδικών διαγνωστικών τεστ εντάσσουμε το μαθητή – τρια σε τμήμα ανάλογα με τις δυνατότητές του. Παρέχουμε οργανωμένο υλικό μέσω προσωπικών σημειώσεων αλλά και εκδόσεων Schooltime. gr ως επιστημονικοί συνεργάτες του site.

ü Ομοιογενή τμήματα

ü Δωρεάν έκτακτες ώρες διδασκαλίας

ü Σύγχρονα εποπτικά μέσα

ü Εβδομαδιαία προγραμματισμένα υποχρεωτικά διαγωνίσματα

ü Συνεχής ενημέρωση γονέων για τις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών

Βόλος, Τοπάλη 15 (με Δημητριάδος)

Τηλ. Επικοινωνίας: 2421-0-23227 / 6976796234

Υπεύθυνοι σπουδών: Ιωαννίδης Άρης, Φιλόλογος,

Ντανοπούλου – Ιωαννίδου Όλγα

olgantanopoulou@yahoo.gr.

(Facebook, Iωαννίδης Άρης)

ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΑ" ΑΡΧΑΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΣΕΛ. 147)



Β.2, Κεφ. 1, § 16-19: Οι κινήσεις των αντιπάλων  - Άλωση της Λαμψάκου.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Οι Αθηναίοι έχοντας ορμητήριο τη Σάμο λεηλατούσαν τη χώρα του βασιλιά και έπλεαν εναντίον της Χίου και της Εφέσου και προετοιμάζονταν για ναυμαχία· και εξέλεξαν ως στρατηγούς επίσης, εκτός από αυτούς που υπήρχαν, το Μένανδρο, τον Τυδέα και τον Κηφισόδοτο.
Ο Λύσανδρος απέπλευσε από τη Ρόδο, παραπλέοντας τα παράλια της Ιωνίας, για τον Ελλήσποντο με σκοπό να εμποδίσει τον απόπλου των αθηναϊκών πλοίων και να υποτάξει τις πόλεις που είχαν αποστατήσει από αυτούς (=Λακ.). Συγχρόνως και οι Αθηναίοι βγήκαν από το λιμάνι της Χίου στην ανοιχτή θάλασσα· γιατί τα παράλια της Μ. Ασίας ήταν εχθρικά σ’ αυτούς.
Ο Λύσανδρος έπλεε παραλιακά από την Άβυδο για τη Λάμψακο, που ήταν σύμμαχος των Αθηναίων· οι κάτοικοι της Αβύδου και οι λοιποί σύμμαχοι (των Λακ.) έφτασαν πεζοπορώντας· και αρχηγός αυτών ήταν ο Θώραξ ο Λακεδαιμόνιος.
Και αφού έκαναν επίθεση στην πόλη, την κυρίεψαν με έφοδο και τη λεηλάτησαν οι στρατιώτες, καθώς ήταν πλούσια και γεμάτη κρασί, σιτάρι και άλλα εφόδια· όλους όμως τους πολίτες ο Λύσανδρος τους άφησε ελεύθερους.

Ερμηνευτικά
Γενικά στοιχεία: *Αφήγηση μοιράζεται μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών,
Αθηναίων και Λακεδαιμονίων. Κυριαρχεί Λύσανδρος.
*Δέ, με μεταβατική χρήση.
*Εμπρόθετοι (§17 αφετηρία, κατεύθυνση, πορεία).
*§16-18 παρατατικός (εύρος – διάρκεια)
§19 τέλος ιστορικός ενεστώτας (αιρουσι)
20 κ.ε. αόριστο.
*Δύο επίπεδα δράσης Þ Ελλήσποντο.
Ειδικότερα: ·§16 τήν βασιλέως: Τα παράλια της Μ. Ασίας, γιατί η περσική πολιτική βοηθούσε τους Σπαρτιάτες. Ιδίως κατά Κύρου της Λυδίας. ·§16 επί Χίου και Έφεσον: σύμμαχοι + ορμητήρια Πελοποννήσιων. ·§16 παρεσκευάζοντο πρός ναυμαχίαν: γιατί υπερτερούσαν στο ναυτικό. ·§17 Λύσανδρος: Σπαρτιάτης στρατηγός και ναύαρχος, φιλόδοξος, νίκησε στη ναυμαχία στο Νότιον ακρωτήριον και στους Αιγός Ποταμούς, πολιόρκησε Αθήνα, εγκατέστησε σπαρτιατική φρουρά και αρχή 30 τυράννων στην Αθήνα. Απέτυχε να γίνει βασιλιάς κατά του Αγησίλαου, φονεύτηκε το 395 π.Χ. στην μάχη της Αλιάρτου. ·§17 προς τον έκπλουν για να μην βγαίνουν πλοία και εφοδιάζουν την Αθήνα.
·Λάμψακος: πλούσια πόλη, σύμμαχος Αθηναίων.
·§19 διήρπασαν: δεν υπήρχε “σώμα ανεφοδιασμού”. Εξασφάλιζαν συντήρηση με λεηλασίες ή αγορά τροφίμων (ο κθ. στρατ. τα δικά του).

Ασκήσεις (εκτός βιβλίου)
Ερμηνευτικές
Ι. Ανοιχτού τύπου:
(α) Ελεύθερης ανάπτυξης.
1.Ποιες οι κινήσεις και ενέργειες των Αθηναίων;
2.Ποια η πορεία του Λύσανδρου;
3.Ποιοι οι πρωταγωνιστές και ποια η εξέχουσα προσωπικότητα; Να αιτιολογήσεις τη θέση σου.
(β) Σύντομης απάντησης.
1.Να εντοπίσεις δύο ρήματα που δηλώνουν τη δράση του αθηναϊκού στόλου.
2.Γιατί οι Αθηναίοι έπλεαν μακριά απ’ τα παράλια της Μ. Ασίας;
ΙΙ. Κλειστού τύπου:
1.Να βάλεις σε κύκλο τη σωστή απάντηση.
Οι Αθηναίοι έπλεαν κατά Χίου και Εφέσου γιατί:
(α) ήταν βάσεις Πελοποννησιακού στόλου
(β) είχαν αποστατήσει
(γ) είχαν στρατηγική θέση
(δ) έβλαπταν τα συμφέροντά τους
2.                                                                                                                                Σωστό           Λάθος
(α) Οι Αθηναίοι περίμεναν ενισχύσεις                                                             £                    £
(β) Ο Λύσαν.®Ελλήσπ.για να υποτάξει αποστήσαντες                           £                    £
(γ) Οι Αθηναίοι δε φοβούνταν αντιπάλους                                                    £                    £ (δ) Λάμψακος = Πελοποννησιακός σύμμαχος                                                                       £   £
(ε) Πολίτες Λαμψάκου πουλήθηκαν ως δούλοι                                            £                    £

Γραμματικές
1.Οι Αθηναιοι…επέπλεον: Να γίνει χρονική αντικατάσταση.
2.Να συμπληρώσεις τους ρηματικούς τύπους με βάση την υπόδειξη.
(α) ανάγομαι: β΄ πληθ.οριστ.ενεστ.
γ΄ εν.υποτ.αορ.
β΄ πληθ.παρακ.οριστ.
γ΄ πληθ.ενεστ.προστ.
(β) αιρω: β΄ εν.αορ.οριστ.
γ΄ εν.αορ.υποτ.
α΄ πληθ.μελλ.ευκτ.
γ΄ πληθ.αορ.προστ.
3.Να βάλεις σε κύκλο τη σωστή απάντηση:
ουσαν: είναι κλίσεως (α) πρώτης,
(β) δεύτερης,
(γ) τρίτης.
4.Να βρεις τη  συστοιχία των λέξεων στις στήλες Α και Β.
Α                                                                                                                 Β
1. ορμώμενοι                      α. μετοχή β΄ αορίστου
2. προς                                 β. σύνδεσμος
3. πεζη                                 γ. μετοχή ενεστώτα
4. προσβαλόντες              δ. επίθετο
5. πλήρη                              ε. επίρρημα
6. δε                                       στ. ουσιαστικό
                                                      ζ. πρόθεση
5.   Να  αντιστοιχίσετε τις λέξεις της στήλης Α με τη σημασία της στη στήλη Β:
ΣΤΗΛΗ Α
ΣΤΗΛΗ  Β
ὁρμῶμαι
αναχωρώ με πλοίο, ξεκινώ από το λιμάνι
ἀνάγομαι
βγαίνω από το λιμάνι στην ανοιχτή θάλασσα
ἐκπλέω
πλέω παράλληλα και σε μακρινή απόσταση από κάτι
παραπλέω
εξορμώ από…, έχω ως ορμητήριο 
 6.  Να σχηματίσετε από 5 σύνθετα ρήματα με α΄ συνθετικό πρόθεση και β΄ συνθετικό το ρήμα πλέω το αντίστοιχο ουσιαστικό του.  Παράδειγμα: αναπλέω -ανάπλους.   
   7.Να γραφεί η πτώση, το γένος και ο αριθμός των παρακάτω λέξεων του κειμένου

πτώση
γένος
αριθμός
βασιλέως



πόλεις



ὑπάρχουσι



σύμμαχον



ναυμαχίαν



στρατηγούς



πόλει



πλοίων



οἴνου



8.  Να γραφούν τα συνηρημένα ρήματα του κειμένου.   
9. Να γραφούν και να αναγνωριστούν γραμματικά οι ρηματικοί τύποι αορίστου β΄ : προσείλοντο,  προσβαλόντες:   
10. Να κατατάξετε τα ρήματα του κειμένου σε στήλες ανάλογα με το χρόνο τους.
Χρόνος
Ρήμα
Ενεστώτας
  
Παρατατικός
  
Μέλλων
  
Αόριστος
  
Παρακείμενος
  
Υπερσυντέλικος
  

11. Να συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας:


δοτική ενικού
ονομαστική πληθυντικού
γενική πληθυντικού
δοτική πληθυντικού
ἐκκλησίᾳ




τειχῶν




πίστεως




τὸν σῑτον




ὃ τι




μῆνας




ἐφόρους




πρεσβευτής




αὐτοκράτωρ




Ἕλληνας




  12.Να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση στον Αόριστο β΄ για να  συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας:

Οριστική
Υποτακτική
Ευκτική
Προστακτική
εἶπεν 




ᾑρέθη 
  



 13. Να γίνει χρονική αντικατάσταση των παρακάτω ρηματικών τύπων για να  συμπληρωθεί ο πίνακας:

κελεύοι
ὄντων 
ἐρωτῷτο 
ᾑρέθη
Ενεστώτας




Παρατατικός




Μέλλων




Αόριστος




Παρακείμενος




Υπερσυντέλικ




 14. Να γράψετε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου στον  ίδιο τύπο στον Αόριστο:διέτριβε,ἔμελλον,ἀπήγγειλεν,πέμψαι,πεμφθείς,ἐπιλελοιπέναιὁμολογήσειν
15.  Να γραφεί μια ομόρριζη λέξη στα Νέα Ελληνικά για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου:βούλονται, ἐπιλελοιπέναι, πέμψαι, διέτριβε,κατέχοι 
16. Να γράψετε  τις αντωνυμίες του κειμένου α) στα 3 γένη στην Ονομαστική Ενικού και β) σε ποια κατηγορία ανήκουν: αὐτόν, ὃ τι, τις, ὧν, ταῡτα 

Συντακτικές
1.Να συμπληρώσεις τα κενά.
(α) πελάγιοι: είναι επίρρ. κτγ. του___________
(β) Αθηναίων: είναι γενική__________στο__________
(γ) ηγειτο: το ενν. αντικ. είναι______________
(δ) Λακεδαιμόνιος: είναι___________στο___________
(ε) κατά κράτος: το ΠΣ δηλώνει__________στο__________
(στ) των επιτηδείων: είναι γενική__________στο__________
Λεξιλόγιο
Ορμωμαι εκ τινος = εξορμώ από κάπου.
Κακως ποιω = κακοποιώ, λεηλατώ.
Προσαιρουμαί τινά τινα = εκλέγω κπ. ως κτ.
Αφίσταμαί τινος = αποστατώ από κπ.
Ανάγομαι = βγαίνω στην ανοιχτή θάλασσα.
Πάρειμι πεζη = φτάνω πεζός.
Ηγουμαί τινος = είμαι αρχηγός κπ.
Αιρω = κυριεύω.
Προσβάλλω τινί = επιτίθεμαι.
Αφίημί τινα = αφήνω, ελευθερώνω κπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου