Βοηθητική ορολογία για τις εκφωνήσεις των ασκήσεων στο μάθημα των αρχαίων Ελληνικών

Χ.Α. = Χρονική αντικατάσταση: γράφω το ίδιο πρόσωπο στον ίδιο αριθμό σε όλους του χρόνους
Ε. Α. = Εγκλιτική αντικατάσταση : γράφω το ίδιο πρόσωπο στον ίδιο αριθμό και στον ίδιο χρόνο σε όλες τις εγκλίσεις.

Γραμματική αναγνώριση:

όταν μας ζητάνε να αναγνωρίσουμε γραμματικά ένα ρήμα αναφέρουμε απαραίτητα : πρόσωπο, αριθμό, χρόνο, έγκλιση, το ρήμα στο α' ενικό ενεστώτα οριστικής

όταν μας ζητάνε να αναγνωρίσουμε γραμματικά ένα ουσιαστικό αναφέρουμε απαραίτητα : πτώση, αριθμό, το ουσιαστικό από το οποίο προέρχεται

όταν μας ζητάνε να αναγνωρίσουμε γραμματικά μια μετοχή ή ένα επίθετο αναφέρουμε απαραίτητα: πτώση, αριθμό, γένος, τη μετοχή ή το επίθετο από το όποιο προέρχεται και στα 3 γένη του



Συντακτική αναγνώριση:
όταν μας ζητάνε να αναγνωρίσουμε συντακτικά μία λέξη αναφέρουμε απαραίτητα: τι είναι (πχ. αντικείμενο, υποκείμενο, προσδιορισμός επιθετικός κοκ) και που είναι (πχ είναι υποκείμενο στο ρήμα, είναι επιθετικός προσδιορισμός στο Χ ουσιαστικό

Άγνωστο θέμα

Για να κάνουμε σωστά την σύνταξη σε ένα ολόκληρο κείμενο πάνω στο βιβλίο ή τη φωτοτυπία μας και ταυτόχρονα να γράφουμε γρήγορα αλλά και κατανοητά για να μπορούμε να τα καταλαβαίνουμε μετά, χρησιμοποιούμε ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
δεν υπάρχουν κανόνες για το ποια είναι η σωστή συντομογραφία μπορεί να είναι και κάτι που έχουμε σκεφτεί εμείς το ζήτημα είναι να θυμόμαστε τι αντιπροσωπεύουν

προτεινόμενες συντομογραφίες:

μτχ = μετοχή
χρ. μτχ =χρονική μετοχή
αιτ. μτχ. αιτιολογική μετοχή
Υ = υποκείμενο του ρήματος της πρότασης
Α = αντικείμενο του ρήματος της πρότασης
Α1 , Α2 , Α3 = πολλαπλά αντικείμενο του ρήματος της πρότασης
Α εμ = έμμεσο αντικείμενο του ρήματος της πρότασης
Α αμ = άμεσο αντικείμενο του ρήματος της πρότασης
υ = υποκείμενο μετοχής ή απαρεμφάτου που υπάρχει στην πρόταση (αν υπάρχουν περισσότερες μετοχές σε 1 πρόταση ή απαρέμφατα, βάζουμε βελάκι για να δείξουμε ποιο πάει που)
α = αντικείμενο μετοχής ή απαρεμφάτου

Χωρισμός προτάσεων:
για να υποδείξουμε την Κύρια πρόταση χρησιμοποιούμε την αγκύλη []
για να υποδείξουμε τη Δευτερεύουσα πρόταση χρησιμοποιούμε την παρένθεση ()

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου