ΤΑ ΣΩΣΤΑ
1. Ψύχραιμη και προσεκτική μελέτη των κειμένων και των
ερωτήσεων που δίνονται. Απαραίτητη είναι η ανάγνωση του πρωτότυπου κειμένου δύο
και τρεις φορές, προκειμένου να κατανοηθεί το κεντρικό θέμα του και ενδεχομένως
οι πρωταγωνιστές του.
2. Προσεκτική, χωρίς βιασύνη, διατύπωση των απαντήσεων.
Να ολοκληρώνει τη μετάφραση του διδαγμένου κειμένου και τις παρατηρήσεις, ώστε
να αφιερώνει τον υπολειπόμενο χρόνο στη μετάφραση του αδίδακτου, που απαιτεί
περισσότερο χρόνο και άνεση.
3. Ολοκληρωμένες απαντήσεις χωρίς παραλείψεις, σωστά
διατυπωμένες και ορθογραφημένες. Μετάφραση και συντακτικός προσδιορισμός των
λέξεων πρέπει να ακολουθούν παράλληλη πορεία. Να μη γίνεται αυτοσκοπός η
συντακτική ανάλυση, αλλά ένα μέσο που θα υποβοηθήσει τη νοηματική αναπαράσταση.
4. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν διαθέσιμο χρόνο για μια
προσεκτική ανάγνωση όλου του γραπτού τους, πριν το παραδώσουν.
5. Ο τελικός έλεγχος είναι πολύ σημαντικός, αφού βοηθά στην αποφυγή παραλείψεων και άστοχων διατυπώσεων.
5. Ο τελικός έλεγχος είναι πολύ σημαντικός, αφού βοηθά στην αποφυγή παραλείψεων και άστοχων διατυπώσεων.
]\ΤΑ ΛΑΘΗ
1. Διαφορετικοί τύποι από αυτούς που ζητούνται στη γραμματική παρατήρηση (από απρόσεκτη ανάγνωση της παρατήρησης).
2. Ελλιπής εφαρμογή του πολυτονικού συστήματος που ισχύει στην αρχαία ελληνική γλώσσα.
1. Διαφορετικοί τύποι από αυτούς που ζητούνται στη γραμματική παρατήρηση (από απρόσεκτη ανάγνωση της παρατήρησης).
2. Ελλιπής εφαρμογή του πολυτονικού συστήματος που ισχύει στην αρχαία ελληνική γλώσσα.
3. Η αποστήθιση της μετάφρασης του διδαγμένου κειμένου
έτσι που ο υποψήφιος να μην ξέρει πού πρέπει να σταματήσει ή να αποδώσει το
συγκεκριμένο απόσπασμα.
4. Επέκταση στην παρατήρηση της εισαγωγής ακόμα και σε στοιχεία που δεν ζητούνται.
4. Επέκταση στην παρατήρηση της εισαγωγής ακόμα και σε στοιχεία που δεν ζητούνται.
5. Μεγάλη έκταση και «εκτός θέματος» στις απαντήσεις στις
ερμηνευτικές ερωτήσεις. Ο προσδιορισμός δεδομένων- ζητουμένων και ένα
στοιχειώδες σχεδιάγραμμα ανάλυσης θα βοηθήσουν και στο ευσύνοπτο μέγεθος και
στην πληρότητα των απαντήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου